SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü periton. Ancak bu dü periton mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışveriş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-ticaret siteleri için kritik olan bu dü periton, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her dü periton da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olabilir, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda gün gün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını azıcık daha açkurum ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması için yapılan çkızılışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer peşışı hizmetlemlerinin bütününe denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini artırmaya yönelik bir çkızılışma olan SEM, jüpiter kitlesini imar etmek açısından da epey önemlidir. Hatta SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi entelekt ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çkızılışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çkızılışmalardır. SEM belli bir bütçe için maruz reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları belli anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde geçirmek için yapılan çkızılışmalardır. Gelin, bu hakkındalaştırmayı azıcık daha açkurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki ayırt; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret hakkındalığında, SEO’nun ise içerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO için en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi için yeni bir ödeme örgülmaz.
Bunun dışında bir önemli ayırt da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa müddet içerisinde artırabilirsiniz. Bunun tersine SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama peritonı arasındaki bir vesair önemli ayırt da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları evetğu için doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çkızılışmalarında bu boyut değişikdır. SEO çkızılışmaları daha saf uygulamaları kapsar ve sitenize daha örgensel bir seyrüsefer rahatışı sağlar.
Bu dü periton, içerik itibarıyla da çeşitleme gösterir. SEO çkızılışmalarındaki içerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise garaz daha ticari evetğu için içerikler SEO çkızılışmalarındaki gibi olmayabilir.
Ancak bu buyurmak bileğildir ki SEM içerikleri kalitesizdir. Sadece dü periton arasındaki içerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha sağlıklı evet da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine gereğince ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Bitiren Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.
Bir cevap yazın